
Πριν από 63 χρόνια στην Πάτρα. Μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση, με επικεφαλής τον Παναγιώτη Μαρλαφέκα, κάνει τα πρώτα της βήματα στον χώρο της βιομηχανίας αναψυκτικών.
Πενήντα χρόνια μετά και αφού χρειάστηκε να πολεμήσει με το «τέρας» της κρίσης, η εταιρεία Λουξ όχι μόνο αντέχει, αλλά είναι ένα πραγματικό success story, καθώς έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές της εκτός των ελληνικών συνόρων.
Όπως σημειώνει το Fortune, η δεύτερη γενιά, οι γιοι του Παναγιώτη Μαρλαφέκα (Γιάννης, Κωνσταντίνος και Πλάτωνας) είναι εκείνοι που ουσιαστικά έδωσαν το έναυσμα για την εξάπλωση της εταιρείας και εκτός Ελλάδας. Λέει ο Πλάτων Μαρλαφέκας, διευθυντής μάρκετινγκ της Λουξ: «Αρχές της δεκαετίας του ’50 ο πατέρας μου, Παναγιώτης Μαρλαφέκας, αποφασίζει να δημιουργήσει τη δική του βιομηχανία αναψυκτικών. Έχοντας προηγούμενη εμπειρία πάνω στο θέμα των πωλήσεων, αφού εμπορευόταν το ούζο που έφτιαχνε ο αδελφός του στην περιοχή, επέλεξε να ασχοληθεί με κάτι παρεμφερές. Εκείνη την περίοδο έκανε το επιχειρηματικό ξεκίνημά του με ένα μικρό εργοστάσιο στην Παλιά Πόλη της Πάτρας, το οποίο λειτουργούσε μέχρι και το 1972.»Ως επιχειρηματίας είχε πρωτοποριακές σκέψεις σε πολλά πράγματα και ήταν αρκετά μπροστά από την εποχή του. Είχε ζητήσει μάλιστα από κάποιον στιχουργό να του προτείνει μερικά ονόματα για την επωνυμία της επιχείρησης, καταλήγοντας τελικά στο brand ΛΟΥΞ. Μην ξεχνάτε πως τη δεκαετία του ’50 η λέξη “λουξ” συνόδευε τα πάντα. Ο κόσμος μιλούσε για λουξ σπίτι, για λουξ αυτοκίνητα κ.ά. Αυτό που θυμάμαι να μας λέει είναι ότι αν κάνεις σωστά τη δουλειά σου θα σου αναλογεί πάντα ένα κομμάτι της αγοράς. Όταν μπήκαν οι μεγάλες πολυεθνικές στην ελληνική αγορά, ο πατέρας μου ήταν ακόμη επικεφαλής της ΛΟΥΞ. Σαφώς και η δική μας εταιρεία πέρασε δύσκολα, όμως εκείνος πάντα έβρισκε λύσεις για να είναι επιβιώσει.
Νέα αναψυκτικά με λίγες θερμίδες από τη Λουξ
Στην αγορά των ολιγοθερμιδικών αναψυκτικών με φυσικές γλυκαντικές ουσίες εισέρχεται και η Λουξ, επιχειρώντας να ανταποκριθεί στην καταναλωτική αυτή τάση η οποία βρίσκεται σε άνοδο. Τα νέα προϊόντα με την ονομασία «Λουξ 0%» θα παρουσιασθούν για πρώτη φορά στο πλαίσιο της 10ης HORECA που ξεκινά σήμερα και ολοκληρώνεται τη Δευτέρα.
Η διάθεση των νέων αναψυκτικών στο εμπόριο αναμένεται την άνοιξη, καθώς τον ερχόμενο Απρίλιο θα τεθεί σε λειτουργία η νέα γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της εταιρείας, στην περιοχή Κεφαλόβρυσο Αχαΐας. Η γραμμή αυτή κατασκευάζεται αποκλειστικά για να υποστηρίξει την παραγωγή των νέων αναψυκτικών. Αξίζει να σημειωθεί ότι το χαρτοφυλάκιο των ολιγοθερμιδικών αναψυκτικών θα περιλαμβάνει όλες τις γνωστές γεύσεις στις οποίες κυκλοφορούν τα αναψυκτικά «Λουξ». Πέρα, δε, από το γεγονός ότι θα πρόκειται για ολιγοθερμιδικά προϊόντα, θα διατίθενται και σε εντελώς διαφορετικές συσκευασίες.

Με την κίνηση αυτή, η αχαϊκή βιομηχανία φιλοδοξεί να «χτυπήσει» τον ανταγωνισμό και σε αυτή την κατηγορία, η οποία το τελευταίο διάστημα είναι ιδιαιτέρως δημοφιλής στο καταναλωτικό κοινό. Δεν είναι τυχαίο ότι εκτός από τις πολυεθνικές Coca-Cola και Pepsico, που εδώ και χρόνια διαθέτουν στην αγορά ολιγοθερμιδικά προϊόντα τύπου cola, στην κατηγορία έχουν εισέλθει δυναμικά και οι ελληνικές εταιρείες και μάλιστα όχι μόνο για τα προϊόντα τύπου cola, αλλά και για τις λοιπές γεύσεις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, το μερίδιο της Λουξ συνολικά στην αγορά αναψυκτικών -συμπεριλαμβανομένων δηλαδή των προϊόντων τύπου cola- ανέρχεται σε 7,4%. Με αυτό το μερίδιο κατατάσσεται στη δεύτερη θέση πίσω από την Coca-Cola Hellenic και μπροστά από την Pepsico.
Η απόφαση της «Λουξ» να προχωρήσει σε νέες επενδύσεις οφείλεται στο γεγονός ότι και το 2014, σύμφωνα με πληροφορίες, έκλεισε για μια ακόμη χρονιά με κέρδη και με όλα τα αποτελέσματά της βελτιωμένα. Ο ισολογισμός της εταιρείας για τη χρήση του 2014 δεν έχει ακόμη δημοσιευθεί. Υπενθυμίζεται ότι το 2013 είχε κλείσει για τη Λουξ με κύκλο εργασιών 27 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 2,3 εκατ. ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου