Τρίτη 17 Μαΐου 2016

Άπνοια έργων για τη Δυτική Ελλάδα

Άπνοια έργων για τη Δυτική Ελλάδα



Πολλά ακούστηκαν, μεγάλη η αναμονή, όμως το πακέτο Γιούνκερ δείχνει πως δυστυχώς δεν αφορά και τόσο την περιοχή μας, την ευρύτερη δηλαδή δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο. Αν εξαιρέσει κανείς τα αιολικά πάρκα που θα ευνοηθούν και το μέρος του πακέτου που θα κατευθυνθεί προς τουριστικές δράσεις, το μόνο μαξιμαλιστικής λογικής πρότζεκτ φαίνεται να είναι αυτό της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα, με σύνδεση στην Ολυμπία και το Κατάκολο. Πηγές της «Λ» αναφέρονται σε χρηματοδότηση που θα κινηθεί σε ένα ύψος της τάξης του μισού δις ευρώ για το δίκτυο των τρένων και 300 περίπου εκατ. ευω για τα λιμάνια και τις βελτιώσεις σε αυτά, αλλά και σε αυστηρό χρονοδιάγραμμα που πρέπει να παραδοθεί από την ΕΡΓΟΣΕ και την κυβέρνηση βάσει του οποίου το έργο οφείλει να είναι ολοκληρωμένο εντός ενός ορίζοντα πενταετίας και με δεσμεύσεις ανά τμήμα. Η καταβολή των ποσών θα γίνεται δηλαδή με ρήτρες παράδοσης έργου. Θα πρέπει να θυμίσουμε πως το συγκεκριμένο έργο αφορά γραμμή μήκους 270 χιλιομέτρων με συνδέσεις σε λιμένες κρουαζιέρας όπως η Πάτρα (σ.σ. εκεί θα κατευθυνθούν οι περισσότεροι πόροι), Κυλλήνη, Κατάκολο και Καλαμάτα. Πηγές μας τονίζουν πως η προτεραιότητα στον σχεδιασμό του έργου αναμένεται να δοθεί στον άξονα Πάτρας - Πύργου, παράλληλα με τον οδικό άξονα που θα ξεκινήσει με ταχύτερο ρυθμό στο β εξάμηνο του 2016 καθώς και στα έργα που φορούν το λιμάνι της πόλης παράλληλα με την Κυλλήνη. Σε δεύτερη φάση - το πιθανότερο εντός του 2017 - θα υπάρξει εκκίνηση για τον λιμένα του Κατάκολου και σε επόμενη κοντινή φάση της Καλαμάτας. Στόχος του όλου σχεδίου θα πρέπει να θυμίσουμε ότι είναι η διαδρομή Αθήνα - Αρχαία Ολυμπία να διανύεται σε 2 ώρες και 40λεπτά.

Από το ένθετο "Λεωφόρος ΠΑΤΡΩΝ - ΑΘΗΝΩΝ" της εφημερίδας "ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου